torsdag 15 augusti 2019

Vi gör vad vi kan av det vi har- Bathroom edition


Det har snart gått ett år sedan vi flyttade hit och det finns ännu så mycket jag inte har delat med mig av. Ni har fått se ändlöst många bilder på buketter på köksbord och nattduksbord, bilder från trädgården och dess grönska.  Dock så har jag väntat med att visa upp badrummet tills vi fått lite mer ordning på det. Litet nyrenoverat badrum i hyrd stuga innebär få möjligheter till förändring. Jag drömmer om ett badrum med målad panel, kakelgolv och stora speglar. Badkar med gyllene tassar och platsbyggd förvaring. Visst är det härligt att drömma för så mycket inspiration kan komma därifrån. Det går absolut att vara två personer i badrummet samtidigt, förutsatt att den ena står i duschen då. Den lilla förvaringsmöjligheten som finns är under handfatet och där vill vi få plats med både hygienartiklar, accessoarer, klädkorg och tvättmedel. 


Emaljerade ting syns överallt i mitt hem, det är min stora svaghet och passion. Den lilla sjöhästen hittade jag på loppis. I ett badrum i en stuga vid havet passar väl ett mer marint tema, eller hur? 


Då jag inte vill göra hål i väggarna i onödan satte jag upp självhäftande krokar för handdukar och tavlor. Den stora trådhyllan får plats med det mesta som inte väger multum och passar perfekt att hänga på s-krokar på duschväggen. Smink, extra tandborstar, smycken och bindor har jag lagt i finare förpackningar, korgar och plåtburkar för att minska rörigheten och undvika att allt ramlar ut på golvet så fort vi ska in i duschen. Överallt där det finns plats över finns det växtlighet i mitt hem. I fönstret har jag ställt små vaser och glasburkar med spindelgräs, palettblad, pelargon och pion. Inga doftblock behövs och rummet blir mer trivsamt. 



Precis som i trådhyllan har jag försökt minska att det ser rörigt ut genom att helt enkelt täcka över tråkiga plastflaskor och sköljmedel med en kökshandduk som hängts över rullvagnen. I emaljkannan och näverburken ligger sjalar och hårnät, i den rosa chokladasken finns tvättmedel. Allt var så mycket vackrare förpackat förr. Det lilla badrummet ser genast väldigt stökigt ut med alla schampoflaskor och sköljmedelsdunkar så jag har gjort mitt bästa för att kamouflera nutiden. 



Translation 
It's been almost a year since we moved here and there is still so much I haven't shared. You have seen endlessly many pictures of bouquets on kitchen tables and bedside tables, pictures from the garden and its greenery. However, I waited to show the bathroom. A small ecently renovated bathroom in a rented cottage means few opportunities for change. I dream of a bathroom with painted panel, tile floor and large mirrors. Bathtub with golden paws and lots of storage. Of course, it is wonderful to dream because so much inspiration can come from there. It is absolutely possible to have two people in the bathroom at the same time, means that one is in the shower then. The small storage facility that is available is under the sink and on some light the walls.


Everything was so much more beautifully packed in the past. The small bathroom immediately looks very messy with all the shampoo bottles so I have done my best to camouflage the present.


Caroline

1 kommentar:

  1. Tack underbara Caroline för detta badrums-reportage!
    Bilder att njuta av och som ger lugn i sinnet.
    Hoppas att Germano "landat" och kunnat stressa av efter
    den långa musikturnén genom Europa och Sverige.

    Njut av en fin helg och Annika och jag kramar om er bägge!

    Bosse i Eskilstuna

    SvaraRadera