måndag 26 augusti 2019

Loppisrundorna går mot sitt slut


Hösten bakom knuten betyder också slutet för många av loppisarna som vi fått njuta av under sommaren. Förra veckan tog vi oss bort till bakluckan i Norrskedika för att leta efter glasburkar och flaskor till mina många inläggningar och safter men istället kom vi hem med ännu fler plåtburkar till min redan så stora samling, accesoarer och kräftskivedekorationer. Saker jag inte visste att jag behövde. Visst, vi har redan en kaffeburk men det kan ju vara kul med omväxling. Nu har vi en som passar extra bra på sommaren och en som passar extra bra på julen.


3 vackra glasflaskor jag nu letar gummipackning till i rätt storlek och en större glasburk köpte jag senare på dagen på Stomhatten i Öregrund. Min favoritbutik på milsavstånd som jag besöker så ofta jag kan. 



Två hårspännen köpt för 10 kr/st av en dam som själv använt dem som ung. Hon sa att jag de skulle passa mig bra och de höll jag med om. Sedan visade hon denna pin från Svenska Lottakåren så den fick också följa med hem. Ingen raritet, men fin ändå. Festlycktorna var ett rent spontanköp och troligtvis kommer de ligga mer nedpackade än vad de kommer användas. Men så otroligt välbevarade i så fina färger kommer jag inte hitta igen för dryga hundringen. Nio lyktor och en stor rund. Minst sagt väldigt nöjd! 


Translation 
With the autumn around the corner, means the end for many of the flea markets we got to enjoy during the summer. Last week we went to the big market in Norrskedika to look for glass jars and bottles for my many jams and juices but instead we came home with even more coffee jars for my already large collection, accessories and crayfish party decorations. Things I didn't know I needed. Sure, we already have a coffee jar, but it can be fun with variety. Now we have one that fits extra well in the summer and one that fits extra well at Christmas.

Caroline

1 kommentar:

  1. Som sagt, man vet aldrig hur många saker man behöver - men du köpte ju bara nyttoföremål.

    SvaraRadera