torsdag 13 mars 2014

En god frukost med hårdbrö!


Oftast när jag vaknar vill jag ha frukost direkt, ja jag är en riktig frukostmänniska. Både jag och min roomie är det för vi kan äta frukost flera gånger per dag. Ett glas apelsinjuice, ett mellankokt ägg, hårdbröd med ost och te att doppa i. Det blir lätt att jag snöar in på saker och inte testar någonting nytt, men idag bestämde jag mig för att testa ett annat slags hårdbröd. Man kan säga att det blev en lyckad övergång. Jag vill ha mitt hårdbröd tunt, mättande och smakrikt. Är det riktigt tunt kan man ju även ha det till att doppa i goda röror som kvällssnacks eller mingel-tilltugg.
Fäbodknäcket är inte alls så där tjockt och hårdtuggat som en del andra hårdbröd kan vara. 
En mycket nöjd Caroline, men andra ord!



Translation
Usually when I wake up I want to have breakfast right away, yes I am a real breakfast person. Both me and my roomie is cuz we can eat breakfast several times a day. A glass of orange juice, a medium boiled eggs, hard bread with cheese and tea to dip in. Usually I don't tries anything new, but today I decided to try a different kind of hard bread. You could say that it was a successful change. 
Fäbodknäcket is not that thick and hard to chew as some hard breads can be. 
Is hard bread common in other countries?
In other words, it was a very satisfied Caroline who ate breakfast this morning!

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar