tisdag 4 mars 2014

That 60's show


Min gammelmormor Anna var en riktig pingla i sina ungdomsår. Det slog mig här om dagen att jag hade en klänning kvar efter henne. Jag är ju inte så mycket för 60-talet egentligen men i morse när jag vaknade var det som att denna mintgröna dröm ropade på mig. Jag kunde inte göra annat än att ge efter. Tur att gammelmormor hade samma kroppsform på 60-talet som jag har nu. Klänningen är så skön och tjock och har ett så fantastiskt tyg att den knappt går att få av. Med denna vill jag springa in våren!







Translation
 My great-grandmother Anna was a real knockout in her youth. It hit me the other day that I had a dress that was hers in the 60's. I'm not so much for the 60's, but this morning when I woke up it was like this mint green dream was shouting at me. I had no choice. Lucky that my great-grandmother had the same body shape in the 60's that I have now. The dress is so nice and thick and has such a fantastic fabric that I barely can't get it off. It's love.

X X X
Caroline

2 kommentarer:

  1. 60-talet är så himla snyggt tycker jag! och det vart ju du med hallå.

    SvaraRadera
  2. Fine billeder...især det første og det sidste billede. Jeg kan rigtig godt lide lyssætingen, den har du været heldig med. Kjolen er også fin :)

    SvaraRadera