onsdag 18 december 2013

Problemet med för många fina klänningar


Jag har i mina ägor rätt så många festklänningar från 30-40talet som jag älskar av hela min själ. Pärlbroderier, skört tyg och kräver högklackat för att inte snudda marken. Men när ska man använda dessa festblåsor? Iband händer det att jag tar på mig någon av dem, kollar mig i spegeln och tänker "Jävlar Jävlar! Vad snygg den är!" 
Jag är så avundsjuk på alla er som har garderoben full av vardagsklänningar för det är någonting jag lider brist på. När Elsa Maria och jag hängde på Old Touch här om dagen hittade jag en perfekt vardags klänning. Brun, såklart, axelvaddar, plisserad kjol, klädda knappar och rundad krage. Jag har redan haft den till jobbet, till affären och för julhandlingen.  Perfekt nu på vintern när det är kallt för den är sydd i ett väldigt stadigt och varmt tyg. 




That cat...
                                                    The longer you stare the funnier it gets!

                                                                        Translation
I have so many dresses from the 30-40s that I love with all my soul. Embroideries, lovely fabric and requires high-heel for the skirt not to touch the ground. But when should I use these party dresses? It happens that I tries one out, looks in the mirror and thinks"Fucking Shit! I love it!!" Would be perfekt for a prom or a more fancy event.

I'm so jealous of all of you who have a closet full of everyday dresses because that is something I lack. When Elsa Maria and I visited Old Touch the other day I found a perfect everyday dress. Brown, of course, shoulder pads, pleated skirt, covered buttons and rounded collar. I have already had it to work, to the store and for the christmas shopping. Perfect now when it's winter and it is cold because it is made ​​of a very steady and warm fabric. 

X X X
Caroline

4 kommentarer:

  1. Himla fin klänning alltså! Kunde önska att det fanns mer av dessa gamla fantastiska plagg, för oss med en strl över typ...42. Bar över 38 e ju en bristvara... Den satt som en smäck på dig, lyllos!

    SvaraRadera
  2. Superfin! Hade också velat hitta lite varadgligare klänningar!
    Och som vanligt är ni väldigt fina!
    Hur ska ni fira jul? :)

    SvaraRadera
  3. Hey, the dress looks really comfortable and when it's also warming it's even better. Btw brown suits you perfectly. I like the colourful background with all the dresses, blouses, hats. Is that the shop where you work? Or is it the shop where you buy all your lovely clothes?

    SvaraRadera
  4. SV: Ja jag tycker självklart det är fel, att de sliter av pälsen från de stackars djuren! Angorapälsen fungerar så att kaninen fäller tillräckligt att de räcker att bara bortsa lite försiktigt ibland, då de ändå måste borstas, speciellt på vintern när de byter till vinterpäls. Jag blir bara arg & ledsen i mitt ninishjärta!

    Det är fint att dig att både välja bort kött & päls, skulle aldrig i mitt liv välja att bära det heller!

    Låter väldigt mysigt! Önskar jag också kunde få fira med mina föräldrar ihop, det var många år sen!
    Ska vara hemma hos min mor och fira med hennes sida av släkten och hennes sambos sida, busa med barnen, äta go julmat & kolla på Kalle! :)

    SvaraRadera