fredag 2 november 2012

Färglöshet och poesi


Så här färglös och tråkig är jag idag, men det känns som en dag då det är rätt okey att vara det. 
Jag sitter hemma, äter brysselkol och lyssnar på Väsen, finaste folkmusiken jag har hört.
Igår vandrade jag runt på stadens gator med Anna-Sara och vi satte oss på Antikvariatet en stund där jag fick chansen att bläddra i gamla diktsamlingar från 1800'talet. Jag kan sitta hur länge som helst och läsa dikter och tomtar och troll, älvor och kärlek på unga dar. Här är en bok från 1880 med dikter som fängslade mig.





Translation
How colorless and boring I am today, but it feels like this's a day when it's okay to be boring.
I'm sitting at home, eating and listening to Väsen, the finest "folk music" I've heard.
Yesterday I wandered around the streets with Anna-Sara and we sat on Antikvariatet a moment where I had the chance to browse the old poetry from 1800'centuary. I can sit there like forever and read poems about elves and trolls, fairies and love in young age. 

X X X
carrå

1 kommentar:

  1. Hej fina du! Vilken charmerande blogg du har. Tycker om. Jag var i Norrköping för ett par år sedan, minns bland annat ett café med jättegoda bullar. Det antikvariatet verkar vara en fin plats. Jag älskar att förlora mig i magiska böcker. Kram Sara ~

    SvaraRadera