lördag 11 maj 2013

Vår vid Rudan


Dagens uppdrag var att utforska mitt nya område och se vad Handen hade att erbjuda. Igår tog jag en tur in till "stan" för att se utbudet av affärer men jag tänkte att det måste ju finnas mer här att se än höghus och affärer och så rätt jag hade. Precis vid pendeltågsstationen finns en jättestor park med sjö, öppna ytor och lekparker. Tyvärr så lyckades jag sätta mig vid myrbon 5 gånger så jag fick flytta runt lite men tillslut hittade jag en glänta vid vattnet bland vitsippor och björkar och där satt jag i timtal och bara njöt. Jag låg i gräset och kollade på molnen, filosoferade och lyssnade på musik medans solen värmde mig. 












Translation
Today's mission was to explore my new area and see what Handen had to offer. Yesterday I took a trip into "town" to see the range of shops but I figured there must be more here to see than high-rise buildings and shops. Near the train station there is a huge park by the lake, open fields and playgrounds. Unfortunately, I managed to sit on ant nests 5 times so I had to move around a bit but finally I found a clearing by the waterfront among anemones and birches and I sat there for hours and just enjoyed. I  laid down in the grass and watched the clouds, philosophized and listened to music while the sun warmed me. 

X X X
carrå

5 kommentarer:

  1. Vart var det du hade flyttat Carrå? :)

    SvaraRadera
  2. Du borde göra ett frisyrinlägg, där du visar hur du gör alla dina fina frisyrer! Denna tex, vill jag verkligen veta hur du fick till :) <3 Go girl!

    SvaraRadera
  3. Åh bilden med den spegelblanka sjön och det röda lilla huset! <3

    SvaraRadera
  4. Carra, you are amazing!

    SvaraRadera