söndag 5 maj 2013

The dress!


För ett tag sedan fick jag ett meddelande om att det fanns en klänning att hämta när jag kom hem till Björkvik så jag åkte bort till Jennika när jag ändå var hemma och hälsade på. Inga höga förväntningar på vad jag skulle få se men när jag kom in i vardagsrummet blev mina ögon nog dubbelt så stora. En underbar skräddarsydd 30'tals klänning hängde mitt framför mig och bara skrek "Använd mig!" Jag prövade den och självklart satt den som en smäck! Handbroderade pärlor, klädda knappar, draperad vid höften och axelvaddar. Nu är det bäst att jag blir bjuden på en finare middagsbjudning, bal eller ett bröllop fort så jag får tillfälle att använda denna underbara skapelse! 









(Photo: Kristina Åsgård aka Morsan)

Translation
Look at this wonderful dress I got from my friend Jennika! Original 30's dress with pearl embroidery and covered buttons, I'm in love. Now I just need a party, wedding or bal or something so I can use this beautiful dress!

X X X
carrå

8 kommentarer:

  1. One jealous girl over here, hello! :D That dress is so BEAUTIFUL! Definitely looks like it's made for you, amazing details !:)

    SvaraRadera
  2. Alltså, denna klänning var verkligen helt fantastisk! jag blir så avis! Och den satt verkligen som en smäck på din smäckiga kropp. Grattis! :)

    SvaraRadera
  3. Men gudars vilken klänning! Ser ju faktiskt nästan ut som en bröllopsklänning, med alla klädda knappar i ryggen och diverse detaljer. Den klädde dig! Lyckost!

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt fin verkligen!!!

    SvaraRadera
  5. Congrats, what a great find!!!

    SvaraRadera
  6. Hey! You're looking like a movie star from the silver screen. I hope you'll get an invitation to a glamourous party really soon.

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt fin klänning! Nu är det bara att invänta den inbjudan till den stora festen. Grattis.

    SvaraRadera