måndag 13 maj 2013

F***ing blåsväder


Blåst! Fördärvade blåsväder! Det har blåst så mycket att mitt hår har stått rakt upp. Jag flydde till en liten glänta vid vattnet, omgiven av massa träd och en sjal på huvudet så klarade sig min frisyr nästan hela vägen hem. Detta är nog mitt nya favoritställe i Stockholm, att promenera runt Rudan. En glittrande sjö, tomma stigar och ett glatt fågelkvitter är vad jag behöver när tankarna ska samlas. Jag packade picknickkorgen och satt i skogen i flera timmar och bara va. Livet är skönt ibland.




Translation
Wind! I hate this bloody windy weather! It was so windy my hair stood straight up.I found a small clearing by the water, surrounded by lot of trees and with a scarf on my head it was pretty okay to be outside. This is probably my new favorite place in Stockholm. A sparkling lake, empty trails and cheerful birds is just what I nee. I made some food and went out to sit in the woods for hours. Life is beautiful sometimes.

X X X
carrå

3 kommentarer: