torsdag 9 maj 2013

Vintagefabriken pre-opening del 1



"Åh Stockholm, ta mig med storm!" Så sa jag när jag flyttade hit och jag måste säga att stormarna verkligen har virvlat i min lilla värld. I går var det pre-opening på Vintagefabrikens fina Vintagebutik. Butiken var så fin men alla matchande färger, blommor, gamla serviser och underbara kläder. Det bjöds på vin med mönstrade sugrör, söta tilltugg och många mingelsugna människor. Det var kameror och stora ögon i hela butiken när alla var tvungna att fota allting innan det fina tog slut. Jag hade min nya pennkjol från tant Pia och den fina koftan som min mor har stickat och som vanligt är ju alltid jag gråast i rummet. Jag är ju inte så pastellig av mig, jag trivs så bra i brunt, mörkgrönt och grått. Typiskt!



Isabelle och hennes väninna!



Vackra Jessica!




Emma och John glassar runt!





Elsa med pojkvän!


Lisen och Elsa Maria visar lite kärlek! Gull!


Emily i sin fina röda hårfärg! Ännu en medlem till Club Ginger!



Translation
"Oh Stockholm, blow my mind away!" As I said when I moved here and I must say that the storms really have swirled in my little world. Yesterday was the pre-opening at Vintagefabrikens Vintage Shop. The shop was so nice with all the matching colors, flowers and wonderful clothes. We were served wine with patterned straws and sweet snacks. There were so many cameras in the store when everyone had to take pictures of everything. I had my new pencil skirt from aunt Pia and the nice cardigan that my mother has knitted and as usual I always darkest in the room. I'm not so much for pastels, I feel so good in brown, dark green and gray. Typical!

X X X
carrå

3 kommentarer:

  1. Beautiful vintage ladies, wonderful vintage dresses and lovely you amongst them. How really nice!!!

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara jättemysig och rolig invigningsfest:)

    SvaraRadera